Cel puţin două străzi din oraş nu au nimic în comun cu cerinţele urbanismului modern: Carpaţi (foto) şi Miron Costin. Trafic infernal, faţade terne, arhitecturi dezlânate, pietonal precum bârna de gimnastică, volume incoerente, spaţii verzi cvasi-inexistente: adevărate ghetouri axiale, purtătoare de senzaţii topofobe. Dacă ar fi singurele exemple. Cu siguranţă însă am mai putea adăuga o duzină...
Mă întreb cum ar descrie strada Miron Costin marele Nicolae Iorga, omul care în 1904 descria în "Drumuri şi oraşe din România" Bacăul ca având "străzi ghetto", şi "case urâte: icoane de sărăcie şi lene, de lungă lăsare în voia întâmplării, care nu e niciodată gospodină". Actuala stradă Miron Costin e un exemplu a lungii nepăsări negospodine. Mă mir că nu a pus nimeni, (încă) lumânări pe lângă gropile din asfalt (precum pe alte străzi); sar roţile maşinii dacă îndrăzneşti să mergi pe această stradă dar, îţi sar şi rotulele de la picioare dacă mergi pe trotuare. O stradă cu intensă circulaţie pietonală către zona centrală a oraşului este mereu evitată de cei ce programează pavările de trotuare. Au fost modernizate trotuarele de pe strada Stadionului şi nu s-a mai intrat şi pe M. Costin. Presupun că pavările se plătesc la metru liniar şi nu la suprafaţă deoarece nu găsesc altă explicaţie pentru pavarea unor trotuare de sub un metru lăţime pe Stadionului... Unde eşti Tu Maestre Iorga???
RăspundețiȘtergere