Despre şi pentru Bacău: ştiri, geoinformaţii, fotografii, analize și comentarii. Totul la obiect.

luni, 18 martie 2013

Pasajul Letea intră de vineri în reabilitare


    Pasajul Letea din municipiul Bacău intră în reabilitare şi modernizare. Lucrările demarează vineri, 22 martie 2013, când circulaţia pe pasaj va fi restricţionată de la patru la două benzi. Primele benzi închise vor fi cele pe sensul de circulaţie dinspre Bacău spre Adjud. Pe cele două benzi rămase se va circula în ambele sensuri, câte un fir pe fiecare sens. În zona pasajului, viteza de rulare a autovehiculelor va fi restricţionată la 30 de kilometri la oră. De asemenea, pentru că se lucrează sub trafic, se va impune şi limita de tonaj de 7 tone.
     "Această lucrare era absolut necesară, datorită gradului ridicat de uzură al pasajulu şi a pericolelor ce ar fi putut să apară. Dacă nu reconstruim acest pasaj, riscăm ca în câtiva ani să devină inutilizabil. Conducătorii auto trebuie să înţeleagă că am ales soluţia închiderii doar a două benzi şi nu închiderea în totalitate a pasajului, tocmai pentru ca disconfotul să fie minim. Important este că pe acesat pasaj se va putea circula în condiţii de confort şi siguranţă maxime, după finalizarea lucrărilor", a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacău.
    Reabilitarea Pasajului Letea implică reparaţii la nivelul căii de rulare, refacerea rampelor de acces şi a instalaţiei de iluminat public. Actualul strat de asfalt va fi decopertat, se vor repara şi înlocui rosturile de dilataţie, se vor monta parapeţi de protecţie şi stâlpi noi. La final, partea carosabilă va fi acoperită cu beton asfaltic şi, pe toată lăţimea pasajului, se va monta un sistem modern de hidroizolaţie. La nivelul elementelor de rezistenţă ale suprastructurii şi infrastructurii pasajului şi a zidurilor de sprijin ale rampelor de acces se vor executa lucrări de reparaţii a suprafeţelor de beton afectate de infiltraţiile de apă şi se vor amplasa instalaţii antiseismice.
    Urmare a acestor investiţii, confortul în trafic va creşte, iar elementele de rezistenţă ale pasajului vor fi protejate împotriva infiltraţiilor de apă. Se estimează că viteza medie de circulaţie şi fluenţa traficului vor creşte cu 17,5%, ceea ce va duce la reducerea timpului de circulaţie pe pasajul Letea cu o medie de 15%, dar şi la o diminuare a poluării cu 13 – 16%, prin scăderea consumului de carburant pentru transportul în comun. Lucrările sunt executate de o asociere de firme formată din SC Instal Design Bacău, SC Marste Bacău şi Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA şi vor dura zece luni.
    Proiectul urmăreşte fluidizarea traficului urban şi de tranzit în municipiul Bacău şi face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană „Dezvoltarea şi consolidarea Bacăului ca nod logistic internodal de importanţă regională şi naţională. Investiţia este finanţată prin Programul Operaţional Regional 2007- 2013, Axa prioritară 1 - „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere şi are o valoare totală de 7.248.240,02 lei, cu TVA, din care asistenţa financiară nerambursabilă reprezintă 5.725.585,32 lei. 
Sursa: comunicat de presă Primăria Bacău. Foto: Rautsul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu